Televizyon Reklam Fiyatları – 2023

Küçük Orta Büyük İşletmelerin (KOBİ) sürekli olarak merak ettiği televizyon reklam fiyatları listesi oluşturduk. Bu konumuzda, televizyon reklam fiyatlarını belirleyen faktörlerden tutunda, televizyona nasıl reklam verebileceğinize kadar tüm detaylara değineceğiz. Umarım tüm sorularınızı bu konu içeriğinde bulabilirsiniz. Böylece, daha fazla site gezmek zorunda kalmadan, doğrudan muhatap bulabileceksiniz.

Televizyon Reklam Fiyatları Nasıl Belirlenir?

Reklamcılık sektörünün ana teması, bir içeriğin dikkat çekici şekilde ilgilenenlere ulaşmasıdır. Yani bir içerik üreteceksiniz. Bu içerik sizi ve ürünlerinizi anlatacak. Böylece, potansiyel müşterileriniz içeriği okuyarak, izleyerek ve işiterek sizin hakkınızda bilgi sahibi olarak alışveriş gerçekleştirecek. Peki reklam fiyatları neye göre belirlenmektedir?

TV Kanalı Reytingi

TV reklam fiyatlarını belirleyen en önemli faktörlerden biri kuşkusuz ki, kanalın reytingidir. İzleyici oranına göre reklam bedeli da doğru orantılı olarak artış gösterir. Çok izlenen, çok kazandığı için kanalların yayın akışlarında da ilgi çekici içerikler olmasına özen gösterilmektedir.

Kanal İzleyici Kitlesi

Televizyon kanallarının izleyici kitlesine göre reklam fiyatları değişiklik göstermektedir. Örneğin, Rize ve çevresinde yerel kanal olarak hizmet veren bir TV kanalı ile kampçılara ve doğaya özel yayın yapan bir kanalın reklam fiyatları değişiklik gösterir. Bu iki kanal arasındaki en büyük farklılık, birinin yöresel izleyici kitlesi var iken, diğeri ulusal yayın yaparak, sektörel bir kitleye sahiptir.

Basit bir örnek verirsem daha sağlıklı olacaktır. Örneğin, çadır üreticisi veya kamp sandalyesi üreticisi olduğunuzu düşünelim. Şehir bazlı reklam vermek sizler için yeterli olmayacaktır. Veya çizgi film yayını yapan yada çok yüksek izleme oranına sahip kanallar sizin için avantajlı bir tercih olmayacaktır. Ama, Kampçılara özel yayın yapan bir televizyon kanalı potansiyel müşterilerinize ulaşmanız için oldukça doğru bir kanaldır. Bu durum tabii ki, kanal yöneticileri tarafından da bilinmektedir ve fiyatlar değişiklik gösterir.

Reklam Türüne Göre Fiyatlandırma

Tahmin edileceği gibi, reklam türüne göre fiyatlandırma yapılmaktadır. Bir film, dizi veya canlı yayın izlenirken bant reklam olarak isimlendirilen reklam türü fiyatı ile tam ekran reklamların fiyatı farklılık gösterir. Tam ekran reklam yayınları, RTÜK tarafından belirlenen süreden fazla yayınlanamaz. Şuan için geçerli süre her saat dilimi için 15 dakikadır.

Tam ekran reklam yayınları saat dilimi içerisinde 900 saniyeden fazla olamaz. Yani, saat 21:00 – ile 22:00 arasındaki 60 dakikayı örnek verecek olursak. Bu süre zarfında en fazla 900 saniye tam ekran reklam yayınlanabilmektedir. Kanal yayın akışına göre bu reklamları tek seferde veya parçalı olarak yayınlayabilir.

Bant reklamları her zaman için tam ekran reklamdan daha uygundur diyemeyiz. Bazı programların, özellikle bazı konuları ele aldığında verilen reklam ücreti tam ekran reklamdan daha pahalı gelebilir. Buna da bir örnek vermek gerekirse şöyle düşünebilirsiniz.

Örneğin: Masterchef Türkiye All Star programında lahmacun yapıldığını düşünün. O an ki, yemek sipariş sitelerinden gelen lahmacun reklamını bant halinde yayınlanması, program arasındaki tam ekran reklamdan daha pahalıya mal olmaktadır.

Reklamın Yayınlanacağı Saat Dilimi

Aslında reytingler ile aynı mantığa sahip olsa da, reklamın yayınlanacağı saat dilimi fiyatı belirler. Bu durumu şu şekilde düşünebilirsiniz. Örneğin: Müge Anlı ile Tatlı Sert programı gündüz kuşağındadır. Reytingleri gece yayınlanan programdan çok daha fazla reyting alıyor olsa da gece yayınlanan programlar arasındaki reklam ücretleri neredeyse aynı hatta prime time reklamları bazen daha yüksek bedellidir.

Televizyon Kanalına Reklam Verme Fiyatları

İşinizi büyültmek, müşteri portföyünü artırmak, marka değeri kazanmak için televizyon kanalı reklamları büyük bir kapıdır. Bu konumuzda pekte güncel olmayan televizyon reklamı fiyatlarından bahsedeceğiz. Rakamların güncel olmamasının ana sebebi fiyatların sürekli revize edilmesidir. Hatta, reklam tür ve uzunluğuna göre de çokça değişiklik göstermesidir. Hiçbir televizyon kanalının radarına girerek, yalan bilgi gibi suçlamalarıyla karşılaşmak istemiyoruz. (Gülücük emojisi)

Fiyat örneklerine geçmeden önce, OPT ve PT kısaltmalarından da bahsedelim. OPT ne demektir? OPT: Off prime time, yani Prime Time dışındaki saatleri temsil eder. Öncelikle, OPT: 00:00 ile 18:00 arasındaki saat dilimini belirtmektedir. PT ise prime time, yani 18:00 ile 00:00 arasındaki 6 saatlik dilimi ifade eder.

ATV Zahide Yetiş İle Mutfak Bahane8 saniyelik reklam (OPT) 1920 TL
 ATV Müge Anlı ile Tatlı Sert8 saniyelik reklam (OPT) 6240 TL
 ATV Esra Erol’da8 saniyelik reklam (OPT) 3640 TL
 Kanal D Arka Sokaklar8 saniyelik reklam (OPT) 1820 TL
 Star TV Gerçeğin Peşinde8 saniyelik reklam (OPT) 1560 TL
 Star TV Tülin Şahin’le Moda8 saniyelik reklam (OPT) 1560 TL
 Star TV BURCU İLE HAFTA SONU8 saniyelik reklam (OPT) 1560 TL
 Star TV SABAHIN SULTANI SEDA SAYAN8 saniyelik reklam (OPT) 1560 TL
 Kanal D ARDA’NIN MUTFAĞI8 saniyelik reklam (OPT) 1820 TL
 Kanal D Gelinim Mutfakta8 saniyelik reklam (OPT) 1820 TL
 Kanal D Neler Oluyor Hayatta8 saniyelik reklam (OPT) 1820 TL
 Fox TV Çağla ile Yeni bir gun8 saniyelik reklam (OPT) 624 TL
 Fox TV Fulya ile Umudun Olsun8 saniyelik reklam (OPT) 624 TL
 Fox TV En Hamarat Benim8 saniyelik reklam (OPT) 936 TL
 TV8 Yemekteyiz8 saniyelik reklam (OPT) 728 TL
Show TV Dizi Tekrarı8 saniyelik reklam (OPT) 728 TL
Show TV Didem Arslan Yılmaz’la Vazgeçme8 saniyelik reklam (OPT) 832 TL
Show TV Ender Saraç8 saniyelik reklam (OPT) 728 TL
Show TV Gelin Evi8 saniyelik reklam (OPT) 832 TL